ساعت: 12:03

تاریخ: 1 اردیبهشت 1403

🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

لوگو شهرداری نهبندان

.

امروز به مناسبت ” هفته زمین پاک ” با حضور جمعی از پرسنل واحد خدمات شهری و فضای سبز شهرداری و همراهی پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ، حاشیه میدان دانشگاه ، مسکن مهر فاز ۱ پاکسازی و زباله و پلاستیک های منطقه جمع آوری شد .

روز جهانی زمین پاک در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند

 چند توصیه هر چند کوچک اما عملی در جهت حفظ پاکی زمین و محیط شهری : *پلاستیكها از مواد غیر قابل تجزیه هستند كه می توان میزان مصرف آنها را با انتخاب الگوی مصرف صحیح كاهش داد . *جمع آوری و دفع غیر بهداشتی زباله ها عامل عمده افزایش بی رویه جانوران موذی مانند سوسك، موش و گسترش بیماری ها است؛ * با استفاده از الگوی صحیح مصرف، می توان میزان حجم زباله های تولید شده در محیط را كاهش داد؛ * در صورتی که برای گذراندن تعطیلات یا استراحت به اماکن عمومی، پارک ها و محیط زیست کوهستان یا در پارک مراجعه می کنید حتماً کیسه زباله همراه خود داشته باشید و به فرزندان خود نیز رعایت پاکی محیط را آموزش بدهید. * نگاهی به معابر و اطراف زباله دان های عمومی نشانگر این امر است که شعار (شهر ما، ‌خانه ما) اثر لازم را برای شهروندان نداشته است. * حتماً ساعت بیرون گذاشتن زباله را به خاطر بسپارید و سعی کنید در همان ساعت زباله را با پوشش کامل در محل مناسب قرار دهید تا سهم خود را هر چند کوچک در پاکی محل زندگی خود ادا نمائید.

تازه ترین اخبار