ساعت: 14:35

تاریخ: 8 اردیبهشت 1403

🇮🇷 سال جهش تولید با مشارکت مردم

لوگو شهرداری نهبندان

.

در این دیدار که شهردار و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر نهبندان حضور داشتند دکتر بختیاری ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور ایشان در کنار آتشنشانان گزارشی از اقدامات انجام گرفته طی یک سال گذشته از حوادث و ماموریت های واحد آتشنشانی ارائه نمود .

مرتضی صادق بختیاری”شهردار نهبندان ” گفت : مجموع حوادث ثبت شده در سال گذشته ۱۸۸ مورد در محدوده شهری و ۵ مورد خارج از محدوده بوده ، و از این تعداد ۱۵۰ مورد انواع اطفای حریق ( خودرو ،ساختمان،  درخت ،ضایعات و…) و ۴۳ مورد نیر انواع حوادث امداد و نجات ( تصادف ، سقوط در چاه ، محبوس شدن ، در آوردن حلقه و انگشتر از انگشت و …. ) بوده و متاسفانه این حوادث منجر به مجروح شدن ۱۴ نفر و فوت ۵ نفر گردیده است .

وی افزود : تهیه تجهیزات انفرادی و تخصصی آتش نشانانی یکی از دغدغه های شهرداری است و با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و عمر بالای خودروهای سبک و سنگین آتشنشانی و منابع درآمدی و اعتباری بسیار کم؛  تهیه این تجهیزات به سختی و با محدودیت صورت می گیرد.

✅ در ادامه دکتر نخعی ضمن تبریک و تقدیر از تلاش‌های این نیروها که با وجود امکانات محدود در حوادث شهری و جاده ای به یاری آسیب دیدگان می شتابند گفت .یقینا اجر کار شما را خداوند به شما عطا می کند و این زحمات شما در زندگی شما و عاقبت به خیری خانواده شما دیده خواهد شد .

..دکتر نخعی گستردگی محدوده خدمات آتش نشانی نهبندان را خیلی فراتر از امکانات در اختیار دانست و گفت علی رغم اخذ مجوز آتش نشانی بندان بیش از دوسال است این مجوز بی اقدام مانده است. و راه اندازی واحد آتش نشانی بندان می تواند بطور جدی گستردگی کار آتش نشانی شهر را کم کند و خدمات دهي به شهروندان نهبندان راحت تر انجام خواهد شد .

🔸نماینده مردم نهبندان و سربیشه آموزش لازم و وجود امکانات اطفا حریق را امری بسیار مهم در کاهش حوادث ناشی از حریق دانست و استفاده از فرصت طلایی اولیه حریق را با آشنایی لازم از سوی اعضای  خانواده بالاخص پدر و مادرها با ضرورت دانست . دکتر نخعی با تشکر از پیگیری‌های خوب شهردار نهبندان، شهری با فضا سازی مناسب ،امکانات و تفرجگاه‌ها لازم ،امکان موقعیت آموزش لازم به شهروندان در جلو گیری از حوادث شهری را مورد تاکید قرار دادند .

🔸 در پایان این دیدار از پرسنل واحد آتشنشانی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

تازه ترین اخبار