ساعت: 22:13

تاریخ: 31 فروردین 1403

🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

لوگو شهرداری نهبندان

.

 شهردار نهبندان از تهیه و تدوین سند راهبردی _ عملیاتی پنج ساله شهر و شهرداری نهبندان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نهبندان ، دکتر بختیاری از تهیه و تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه راهبردی _ عملیاتی ۵ ساله شهر و شهرداری نهبندان خبر داد و اعلام کرد:

 برنامه‌های راهبردی بالاترین سطح برنامه‌ریزی شهری است که هدف از آن تعیین و تبیین اهداف راهبردی و راهکارهای دستیابی به آن اهداف در چارچوب جهت‌گیری راهبردی خواهد بود.

وی اذعان کرد: این سند توسط دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد مقدس و با مشارکت متخصصان و صاحبنظران شهرستان تهیه و تدوین خواهد شد.

بدین منظور دیروز عصر با حضور دکتر قدیر صیامی رئیس مرکز تحقیقات معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اولین جلسه توجیهی در راستای تهیه و تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه راهبردی _ عملیاتی ۵ ساله شهر و شهرداری با حضور شهردار و  مدیران اجرایی شهرداری در محل دفتر شهردار نهبندان تشکیل شد ‌.

[ امروزه سخن گفتن از توسعه شهرها بدون تدوین سند راهبردی و عملیاتی چشم‌انداز بلند مدت بی‌معناست .  در واقع هر منطقه جغرافیایی باید علاوه بر تعیین هویت و فلسفه وجودی، نقش و جایگاه خود را در بهبود کیفیت زندگی شهروندان و استقرار پایه‌های یک شهر سالم، پویا و برخوردار از مؤلفه‌های توسعه پایدار تعریف و بر آن مدار حرکت نماید.]

بنا بر مفاهیم علمی و عملی در حوزه شهری، چشم‌انداز شهر، بیان وضعیت ایده‌آلی است که جامعه امید دارد در آینده به آن نائل آید. در چشم‌انداز، دو مفهوم «آرمان‌گرایانه بودن» و «مشترک و متعلق به همه بودن» مورد تأکید است.

?اهداف برنامه

_ تدوین برنامه راهبردی براساس قابلیت­ها و ظرفیت­های شهر

_ تدوین برنامه راهبردی _ عملیاتی در راستای توسعه پایدار اجتماعی، اقتصادی و محیطی شهر

_ مواجهه با چالش های آتی شهر از طریق تنظیم یک چارچوب راهبردی برای اتخاذ تصمیمات در حوزه مدیریت شهری

_ ایجاد توافق بین تمامی نهادهای اثرگذار در مدیریت شهری بریک سند راهبردی _ عملیاتی برای توسعه شهر

_ هماهنگ کردن اقدامات کلیه دستگاه های اجرایی در زمینه اداره شهر و بسترسازی برای تحقق مدیریت یکپارچه شهرینظم بخشی به فعالیت­های شهرداری و ایجاد هماهنگی بین بخش­های مختلف درون سازمانی شهرداری

تازه ترین اخبار