ساعت: 17:45

تاریخ: 8 اردیبهشت 1403

🇮🇷 سال جهش تولید با مشارکت مردم

لوگو شهرداری نهبندان

.

مجید ساربان سرپرست واحد آتشنشانی گفت : حادثه آتش سوزی در قسمت موتور خودروی پژو 405 دومین مورد حادثه طی یک هفته بود که به سامانه ۱۲۵ اطلاع ‌رسانی شد و گروه امدادی در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند.

🔹همچنین در خصوص جزئیات این حوادث افزود: هر دو خودروی پژو و پراید از قسمت موتور طعمه حریق و آتش‌سوزی شد و آتش‌نشانان بی‌درنگ شروع به عملیات اطفای حریق کردند.

🔸وی خطاب به شهروندان تصریح کرد: تهیه کپسول آتش‌نشانی برای خودروها امری ضروری است تا در زمان وقوع اینگونه حوادث بتوان تا رسیدن نیروهای آتش نشان از گسترش حریق جلوگیری کرد.

🔺اگر خودروی شما آتش گرفت، باید چه کاری انجام دهید؟

خودرو یک سیستم پیچیده با اجزای مکانیکی و الکتریکی است که با وجود اجزای اصطکاکی زیاد، مایعات قابل‌اشتعال و سیم‌کشی پیچیده برق، آتش‌سوزی یکی از رایج‌ترین خطرات مربوط به آن است.

1. در صورت بروز آتش سوزی خودرو ، خونسردی خود را ،ابتدا حفظ کنید.

2. موتور خودرو را خاموش‌ کنید وهرچه سریع‌تر از ماشین خارج شوید. همچنین باید به سایر سرنشینان کمک کنید تا با خیال راحت از خودرو خارج شوند. توصیه می‌کنیم که قبل از خاموش کردن شعله‌های کوچک، قفل تمام درها و پنجره‌ها را باز کنید و از خودروی در حال سوختن دور شوید.

3. همیشه در خودروی خود کپسول آتش نشانی داشته باشید واز کپسول آتش نشانی استفاده کنید . آتش‌خاموش‌کن با پودر خشک بهترین گزینه برای حمل در خودرو است .

4. کاپوت/صندوق عقب را هر گز باز نکنید .

5. با شماره‌های آتش‌نشانی، ندای امداد یا اورژانس (١٢٥، ١١٢و١١٥) تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

6. مراقب ترافیک پیش رو باشید و به سایر خودروهای درحال گذر هشدار دهید و به دلیل احتمال انفجار، افراد را از آتش دور کنید.

امیدواریم هرگز با چنین مشکلی و یا هر نوع حادثه دیگر روبرو نشوید.

تازه ترین اخبار