ساعت: 23:30

تاریخ: 4 اردیبهشت 1403

🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

لوگو شهرداری نهبندان

.

هفتم مهر ما 1359 در جریان مهار آتش سوزی که بر اثر حمله نیروهای بعثی عراق رخ داد شماری از آتش نشانان به شهادت رسیدند و تعداد دیگری نیز مجروح شدند که این روز به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

به مناسبت هفتم مهر ماه روز ایمنی و آتش نشانی مراسمی با حضور حجت الاسلام خزاعی امام جمعه و ایروانی فرماندار شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ، جانشین ناحیه مقاومت بسیج و رئیس پلیس راهور تعدادی از مدیران ادارات و پرسنل آتش نشانی برگزار و از زحمات آنان با اهدای لوح سپاس تقدیر گردید.

?صادق بختیاری شهردار نهبندان در ابتدای مراسم ضمن عرض خیر مقدم گفت : شغل آتشنشانی یک شغل سخت و حساس است و انتظار می رود برای بهتر شدن خدمات این واحد به خارج و داخل محدوده شهری از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران شهرستان اعتبارات ویژه ای برای خرید تجهیزات ایمنی و آتشنشانی اختصاص یابد.

?ایروانی فرماندار نهبندان نیز در این مراسم بر تبیین فرهنگ ایمنی تاکید کرد و گفت: از آنجا که بیشتر حوادث بر اساس نا آگاهی مردم رخ می دهد نیاز است تا فرهنگ ایمنی در محیط شهری و بین مردم تبیین شود و از سوی دیگر نیز پرسنل آتشنشانی سرعت عمل خود را در ماموریت ها بالاتر برده و در موقعیت های حساس سریع عمل کنند.

?مسئول واحد آتشنشانی نهبندان در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد ایستگاه های آتشنشانی گفت :  هم اکنون دو ایستگاه آتشنشانی در شهر نهبندان فعال می‌باشد و 16 نفر در این ایستگاه ها مشغول به خدمت هستند.

وی افزود در 6 ماهه نخست امسال کارگاه های آموزشی اطفای حریق برای ادارات ، مدارس و معادن برگزار شده و 120 نفر هم در این کارگاه ها آموزش های ایمنی و اطفای حریق را فرا گرفته اند .

? سبزعلی با بیان این که در 6 ماهه نخست سال گذشته 55 مورد ماموریت برای آتشنشانی نهبندان انجام شده است، افزود : در 6 ماهه نخست امسال نیز آتشنشانان نهبندان در 74 مورد حادثه واقعی اعزام به ماموریت شده که 59 مورد در داخل محدوده شهری و 15 مورد نیز به روستاها و جاده های شهرستان بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

?او افزود تنها روستای چاهداشی که خارج از محدوده شهری واقع شده مجهز به خودروی اطفای حریق می‌باشد و با توجه به آتش‌سوزی های همه ساله در نخلستان های روستای بندان و بعد مسافت 90 کیلومتری تا این روستا می طلبد تا مسئولان یک ایستگاه و خودروی آتشنشانی برای این روستا اختصاص دهند.

? در این مراسم امام جمعه شهرستان نیز از زحمات آتش نشانان تقدیر و تشکر نمودند و کار آنان را بسیار مهم دانستند .

✍️ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر نهبندان

تازه ترین اخبار